Deze bunker maakt ook deel uit van de serie (MO-S2 tot MO-S8) die gebouwd zijn tussen december 1935 en augustus 1936. Het is een bijzonder type. Hij was gepland als dubbele bunker in twee etages, maar de bodemgesteldheid liet de bouw van een onderverdieping niet toe. Met één verdieping zou deze veel te groot geworden zijn en konden ook geen goede schootsvelden gerealiseerd worden.
De ingenieurs kozen daarom voor een bijzondere oplossing; de bunker werd in twee gedeelten aan weerskanten van de weg gebouwd die onderling door een tunnel van 22m verbonden zijn. Er ontstond zo een beter schootsveld op de spoorlijn.
De bunker is ontworpen in oktober 1935; de ruwbouw van beide bunkers was in juli 1936 gereed en uitgevoerd in bouwsterkte III.
Elke schietkamer is bewapend met een 4,7cm anti-tankkanon zonder mitrailleur en twee zware mitrailleurs. De ingang bevindt zich in de rechterbunker en wordt verdedigd door een lichte mitrailleur.
Beide delen hebben een koepel met vier schootsrichttingen voor een lichte mitrailleur en periscoop.
De bemanning telde 43 man;bij de mobilisatie in september 1938 was deze bunker gevechtsklaar.